خاکورزی.مکانیزاسیون کشاورزی چیست
بیو تکنولوژی/ کشاورزی / تحقیقات/تولید کود های مایع جامد ارگانیک موسسه سبزینه ابتکار اورمیه
تحقیقات و مقالات اختصاصی /وتو لیدات ارگانیکی کود های مایع و جامد / غیر شیمیایی/ Research articles veto specific liquidو اروگانیک/سبزینه ابتکار ارومیه

خاکورزی

تعریف
خاک ورزی به معنی آندسته عملیات مکانیکی است که برای به هم زدن خاک ، به منظور پرورش گیاهان زراعی انجام می گیرد. هدف های صحیح خاک ورزی عبارت است از 1- ایجاد محیطی مناسب جهت جوانه زدن بذر و رشد و نمو ریشه. 2- کنترل علف های هرز رقیب. 3-کنترل فرسایش خاک. 4- کنترل رطوبت خاک (اجتناب از رطوبت زیاد خاک و تقلیل صدمات وارده بر گیاه در دوره کمبود رطوبت) 5- بهبود بخشیدن به شرایط فیزیکی خاک.

تاریخچه خاک ورزی
خاک ورزی قبل از نگارش تاریخچه اولیه زندگی انسان و در دوره پایانی عصر حجر شروع گردید. اولین وسایل مورد استفاده عبارت بودند از ابزار های دستی برای خرد کردن و کندن خاک که معمولاً از چوب، استخوان یا سنگ ساخته می شدند. این وسایل برای به کنترل در آوردن یا از بین بردن گیاهان بومی، ایجاد سوراخ هایی در خاک برای کاشت بذر گیاهان یا کاشت گیاهان زراعی و کاهش رشد گیاهان بومی و علف های هرز رقیب در میان گیاهان زراعی، استفاده می شدند.
غالباً قسمت کوچکی از زمین به کمک آتش پاک می شد و سپس به وسیله چوب حفر کننده یعنی پیشرو احتمالی گاو آهن حفر می گردید. چوب حفر کننده که در مدت زمان تبدیل به گاو ۀهن پایی شد دارای تکیه گاهی بود که برزگر با پای خود به روی آن فشار می آورد. در مرحله بعد از آن این وسیله توسط یک یا چند نفر کشیده می شد و این در حالی بود که یک نفر دیگر آن را به طرف جلو می راند.
مرحله بعدی خاک ورزی یعنی استفاده از توان حیوانات اهلی ، در بعضی از نقاط جهان قبل از تاریخ به وقوع پیوست و بدین ترتیب حرکتی یکنواخت در توسعه ادوات کشاورزی به وجود آمد که اولین دلیل استفاده از آن در یک لوحه از سومری ها متعلق به حدود 3500 سال قبل از میلاد مسیح به دست آمد. گاو آهن نقش شده بر روی این نشان به طور قابل توجهی شبیه به گاو آهن چوبی بود که تا به امروز توسط زارعین خاور نزذیک و خاور میانه استفاده شده است همچنین دز اهرام مصر لوحه های 3000 ساله ای از نقش گاو آهنهای چوبی که با گاو کشیده می شدند به دست آمده است.
در مرحله بعد از ان، لوله ای عمودی که هر دو سر ان باز بود، به گاو آهن متصل شده و یک نفر بذر را از طریق قیفی که به بالای لوله متصل می گردید، به داخل لوله می انداخت. این روش ابتدایی ترین مثال از اصول خاک ورزی و کشت می باشد که هنوز در خاور نزدیک مورد استفاده قرار می گیرد. پیشرفت های بیشتر در طول قرن های متمادی نا چیز بود اما، علیرغم اینکه تصور می شد ، آهن موجب مسمومیت خاک می گردد، بلاخره بعضی از گاو آهنها به تیغه های آهنی مجهز شدند. پیشرفت فولاد در قرن نوزدهم در سال 1833 موجب به وجود آمدن گاو آهنی شد که دارای لبه ای تیز و سطحی انحنا دار و صیقلی بود. لبه های تیز لایه ای از خاک را می برید و سطح انحنا دار صیقلی ، به گاو آهن اجازه می داد که از خاک عبور کند. از آن زمان تا کنون حرکت بر روی یک خط مستقیم گاو آهن، یا به وجود آمدن حرکت دورانی بعضی از ادوات از قبیل گاو آهنهای بشقابی، هرس ها، فوکا های دوار و سایل مختلف خرد کن و بهم زن تکمیل گردیده است.
اصول شناخت در مورد تأثیرات عملیات زراعی در قرون وسطی بسیار کم بوده است. در سال 1731 جثرو تول در انگلستان بر این عقیده بود که گیاهان از ذرات بسیار ریز خاک استفاده می کنند. بدین ترتیب که هر چه ذرات خاک نرم تر و ریز تر تقسیم شود، ذرات بیشتری توسط ریشه ها جذب می گردد.

ادامه مطلب.)



I'm from West Azerbaijan. Researcher plant technology and new methods of plant nutrition (crops, horticulture, which in 1375 began to research I have in these areas) years and in 1377 the first non-chemical production of organic minerals and organic groups into and solid solution for use in agricultural applications entered the market. And honor the presence of foreign markets and the marriage contract Marriage will be ready to transfer in both technical and techno diamond monopoly And ready for signing contracts on demand of the products And now a single institution has a strong research team in the field study and laboratory test and also inside the country and abroad Our global message of world peace and happiness green message / without even a hungry


تاریخ: 18 / 10 / 1391برچسب:,
ارسال توسط Research articles veto specific liquid/علیرضا فرجزاده/esearch articles veto spe
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید






=========== مایع و جامد موسسه سبزینه ابتکار اورمیه/ تولید کننده کود های ارگانیک شیمیایی/ آلی/ کانی/ بیو لوژیکی ارا یه دانش فنی/ انتقال دانشهای مربوطه اجرای پژروه های تحقیقاتی/17سال حضور در مجامع علمی تحقیقاتی وحضور در بازارهای جهانی محقق /بیو تکنو لوژی/علی رضا فرج زاده پی /اچ / دی بورد عالی تخصصی آنزیم